dtk
Panel klienta
Login:
Hasło:

Zaloguj się
Księgarnia Współczesna | Tarnów
ul. Wałowa 20, 33-100 Tarnów
NIP 8730200253, tel. 14 622 18 20
wspolczesna@ksiegarnia.tarnow.pl

NEWSLETTER
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, zapisz się na listę:

Twój e-mail:
»
znajdź
pokaż tylko dostępne
Księgarnia Współczesna » Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie

Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie

Agnieszka Ogonowska

Wydawca: Impuls
EAN: 9788380954212
Strony: 258, Format: 16x23,5 cm
Rok wydania: 2018, oprawa: broszurowa
nasza cena: 44,82 zł
cena sugerowana: 49,80 zł
kup teraz
koszt dostawy od 10 zł
oszczędzasz 4,98 zł w stosunku do ceny sugerowanej
możesz zamówić tę pozycję także telefonicznie: 14 622 18 20

Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Przedstawia jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii oraz filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (nauki o mediach i komunikowaniu), genezę powstania, zakres i przedmiot zainteresowań, jak również wykorzystywane metody badawcze. To czyni z psychologii mediów dyscyplinę hybrydyczną, która obejmuje cztery sfery: metodologię (M), etykę (E), teorię (T) i aplikację (w sumie: META); pretenduje ona do roli psychologii zintegrowanej, która w ramach spójnego systemu teoretycznego łączy wiedzę z wymienionych powyżej dyscyplin i subdyscyplin. Ów hybrydyczny charakter powoduje, że zagadnienia psychologiczne są prezentowane w ramie medialnej i na odwrót, po to, by w pełni pokazać specyfikę tej relatywnie nowej subdyscypliny psychologii. Zamieszczone w każdym rozdziale przypisy dolne oraz tzw. literatura rozszerzająca są adresowane do Czytelników, którzy mieliby ochotę pogłębić przedstawioną w książce wiedzę źródłową. Podręcznik bowiem ze swej natury narzuca autorowi pewne ograniczenia związane z możliwie syntetycznym i uproszczonym sposobem prezentowania opisywanych zagadnień, ale powinien oferować wskazówki do indywidualnych poszukiwań, zorientowanych na określone zainteresowania.
Osobne miejsce zajmuje w monografii problematyka stosowanej psychologii mediów, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji medialnej, profilaktyki oraz terapii uzależnień medialnych, zwanych również patologicznym użytkowaniem mediów. W ten sposób pokazuję, że media mogą być wykorzystane pozytywnie (sprzyjają życiu i rozwojowi człowieka) lub negatywnie [gdy są źródłem zaburzeń tego rozwoju oraz prowadzą do zachowań nałogowych i ryzykownych (auto)destrukcyjnych form aktywności].
Dynamiczny przyrost badań wpisanych w psychologię mediów wiąże się z ekspansywnym rozkwitem cywilizacji medialnej, która stanowi podstawowy kontekst życia i zachowania współczesnego człowieka. Jego rozwój ontogenetyczny (osobniczy, indywidualny) oraz większość kluczowych form aktywności są w coraz większym stopniu połączone z mediami tradycyjnymi i interaktywnymi, wirtualnymi środowiskami społecznymi, e-usługami oraz nowymi formami edukacji, rozrywki i komunikacji, które realizowane są online. Stąd też, obok kompetencji językowych, komunikacyjnych, kulturowych i społecznych, coraz większą rolę odgrywają kompetencje cyfrowe, związane z użytkowaniem mediów, współkreowaniem ich zawartości oraz środowisk medialnych, a także z umiejętnościami wyszukiwania i oceny wiarygodności informacji oraz wykorzystywania ich do zaspokajania indywidualnych potrzeb dotyczących codziennego życia oraz współpracy z innymi ludźmi. Brak wspomnianych kompetencji skutkuje bardzo często uleganiem różnym typom wpływu społecznego (manipulacji społecznej, psychomanipulacji czy przemocy mediów).

Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie
Inne książki autora Agnieszka Ogonowska:
Człowiek - technologia - media

Człowiek - technologia - media

nasza cena: 27,00 zł
cena sugerowana: 30,00 zł
do schowka
do koszyka
Człowiek i medium:Terapia - Rozwój...

Człowiek i medium:Terapia - Rozwój...

nasza cena: 26,91 zł
cena sugerowana: 29,90 zł
do schowka
do koszyka
Kino, film, psychologia

Kino, film, psychologia

nasza cena: 35,10 zł
cena sugerowana: 39,00 zł
do schowka
do koszyka
Uzależnienia medialne

Uzależnienia medialne

nasza cena: 26,91 zł
cena sugerowana: 29,90 zł
do schowka
do koszyka
Podobne tytuły:
Psychologia jogi. Wprowadzenie do...

Psychologia jogi. Wprowadzenie do...

nasza cena: 22,41 zł
cena sugerowana: 24,90 zł
do schowka
do koszyka
Psychologia jogi. Wprowadzenie do Jogasutr...w.2

Psychologia jogi. Wprowadzenie do Jogasutr...w.2

nasza cena: 26,91 zł
cena sugerowana: 29,90 zł
do schowka
do koszyka
Teoria komunikowania publicznego i politycznego

Teoria komunikowania publicznego i politycznego

nasza cena: 35,10 zł
cena sugerowana: 39,00 zł
do schowka
do koszyka
Strategie komunikowania podmiotów politycznych w..

Strategie komunikowania podmiotów politycznych w..

nasza cena: 52,92 zł
cena sugerowana: 58,80 zł
do schowka
do koszyka
Recepcja mediów T.5 Recepcja mediów przez...

Recepcja mediów T.5 Recepcja mediów przez...

nasza cena: 30,24 zł
cena sugerowana: 33,60 zł
do schowka
do koszyka
Księga mediów

Księga mediów

nasza cena: 48,60 zł
cena sugerowana: 54,00 zł
do schowka
do koszyka
Prawo mediów

Prawo mediów

nasza cena: 44,10 zł
cena sugerowana: 49,00 zł
do schowka
do koszyka
Recepcja mediów T.4

Recepcja mediów T.4

nasza cena: 32,13 zł
cena sugerowana: 35,70 zł
do schowka
do koszyka
Kultura i język mediów

Kultura i język mediów

nasza cena: 40,41 zł
cena sugerowana: 44,90 zł
do schowka
do koszyka
Zagrożenia ze strony mediów

Zagrożenia ze strony mediów

nasza cena: 27,00 zł
cena sugerowana: 30,00 zł
do schowka
do koszyka
więcej...
O KSIĘGARNI   |   KONTAKT   |   NOWOŚCI   |   BESTSELLERY   |   ZAPOWIEDZI   |   POLECAMY   |   WYPRZEDAŻ
opracowanie Prekursor