dtk
Panel klienta
Login:
Hasło:

Zaloguj się
Księgarnia Współczesna | Tarnów
ul. Wałowa 20, 33-100 Tarnów
NIP 8730200253, tel. 14 622 18 20
wspolczesna@ksiegarnia.tarnow.pl

NEWSLETTER
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, zapisz się na listę:

Twój e-mail:
»
znajdź
pokaż tylko dostępne
Księgarnia Współczesna » Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika...

Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika...

Maria Dudzikowa
Renata Waerzyniak-Beszterdy

Wydawca: Impuls
EAN: 9788375875430
Strony: 492, Format: 16x21 cm
Rok wydania: 2010, oprawa: twarda
nasza cena: 61,20 zł
cena sugerowana: 68,00 zł
kup teraz
koszt dostawy od 10 zł
oszczędzasz 6,80 zł w stosunku do ceny sugerowanej
możesz zamówić tę pozycję także telefonicznie: 14 622 18 20

Przedkładana Czytelnikom pierwsza część raportu (pierwszy tom) prezentuje, odtworzony przez autorów z odpowiedzi studentów I roku UAM (na pytania ankiety Studenci I roku UAM 2005/2006 o swoich szkołach) wizerunek ich szkół trzech szczebli kształcenia (szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum). Wizerunek ten (zmienna objaśniana/zależna) jest analizowany i interpretowany z uwzględnieniem zasobów osobowych ? właściwości psychologicznych badanych osób i rodzinno-środowiskowo-szkolnych (zmienne objaśniające/niezależne). Są to zatem badania przekrojowe niemierzące związków przyczynowych między zmiennymi, ale statystyczne. Rekonstruując szkolne doświadczenia badanych studentów ? maturzystów 2005?, autorzy próbują w odwołaniu do Brunerowskiej koncepcji edukacji (Bruner, 2006), która w swych ramach stwarza (oferuje) uczniom warunki doświadczania sprawstwa, refleksji i współpracy, czyli partycypację w prorozwojowej kulturze szkoły ? odpowiedzieć na pytanie: jak bogaty kontekst rozwoju stwarzały szkoły trzech szczebli kształcenia w retrospekcji ich absolwentów ? pierwszego rocznika reformy. Zostałą zatem podjęta próba diagnozy i oceny polskiej szkoły ?na starcie? reformy edukacyjnej z 1998 roku poprzez rekonstrukcję doświadczeń maturzystów 2005?. W roku akademickim 2015/2016 autorzy publikacji planują powtórzyć badania za pomocą tych samych narzędzi badawczych.Z satysfakcją zatem oddajemy do rąk Czytelników pierwszy tom cyklu ?Maturzyści 2005??. Jego struktura jest przejrzysta ? pierwszy rozdział przybliża podstawy teoretyczno-metodologiczne naszych badań: ?Studenci I roku UAM o swoich szkołach. Z doświadczeń pierwszego rocznika reformy edukacji. Badania retrospektywne?. Rozdział drugi prezentuje badanych studentów w świetle zmiennych niezależnych, trzeci przybliża Jakość treściowego wizerunku szkoły i jej uwarunkowania. Z doświadczeń studentów, w następnym zaś rozdziale zestawiamy wnioski z badań i rekomendacje. Tom kończymy rozdziałem zatytułowanym Ku sprawstwu, współpracy i refleksyjności poprzez ich doświadczanie w edukacji szkolnej. Brunerowskie przesłanie w praktyce.Maria DudzikowaPoznań, marzec 2010Książka należy do tych lektur, na które się czeka z dużą niecierpliwością. Brakuje nam rozpraw naukowych, które łączą w sobie solidną podstawę teoretyczną z oryginalnością i wiarygodnością przeprowadzonych badań empirycznych. Właściwie osadzono własny zamysł badawczy na tle istniejącej już wiedzy o szkole w kontekście przemian ustrojowych zachodzących wokół niej i w niej. Badania są unikatowe, gdyż rzadko prowadzi się zespołowe badania podłużne, które na domiar wszystkiego, co o nich najlepszego można by powiedzieć, są jeszcze uchwyceniem cząstki dziejowych procesów. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława ŚliwerskiegoPionierskość tego studium teoretyczno-empirycznego odnosi się nie tylko do przedmiotu badań, to znaczy uczniowskich doświadczeń na każdym ze szczebli systemu oświatowego, ale zawiera się w tym, że po raz pierwszy sporządzony został konsekwentny obraz szkolnej edukacji widzianej przez pryzmat teorii kultury edukacji, odczytany z tego, co zapamiętali absolwenci tych szkół ? studenci I roku studiów. [?] Książka ? ze względu na swoje walory poznawcze ? ma fundamentalne znaczenie dla polityki i praktyki oświatowej. Jej treści nie tylko pozwalają rozumieć mechanizmy rządzące szkolną edukacją, ale wskazują najbardziej newralgiczne elementy szkolnej pedagogii. Uwzględnienie ich w projektowaniu pracy szkoły i zarządzaniu oświatą może stać się prawdziwym punktem zwrotnym zmiany edukacyjnej. Z recenzji prof. zw. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak

Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika...
Inne książki autora Maria Dudzikowa:
Pomyśl siebie... Minieseje dla wychowawcy klasy

Pomyśl siebie... Minieseje dla wychowawcy klasy

nasza cena: 44,91 zł
cena sugerowana: 49,90 zł
do schowka
do koszyka
Wychowanie Tom 1. Pojęcia, procesy, konteksty
Podobne tytuły:
Doświadczenia kata

Doświadczenia kata

nasza cena: 26,91 zł
cena sugerowana: 29,90 zł
do schowka
do koszyka
Doświadczenia poza ciałem

Doświadczenia poza ciałem

nasza cena: 35,91 zł
cena sugerowana: 39,90 zł
do schowka
do koszyka
Epistemologia doświadczenia religijnego...
Materia doświadczenia i obraz

Materia doświadczenia i obraz

nasza cena: 18,00 zł
cena sugerowana: 20,00 zł
do schowka
do koszyka
Współuzależnienie. Doświadczenia żon alkoholików..

Współuzależnienie. Doświadczenia żon alkoholików..

nasza cena: 40,50 zł
cena sugerowana: 45,00 zł
do schowka
do koszyka
Dziecięce doświadczenia ADHD T.1-2

Dziecięce doświadczenia ADHD T.1-2

nasza cena: 35,10 zł
cena sugerowana: 39,00 zł
do schowka
do koszyka
Doświadczenia biograficzne kobiet odnoszących...

Doświadczenia biograficzne kobiet odnoszących...

nasza cena: 40,41 zł
cena sugerowana: 44,90 zł
do schowka
do koszyka
Nadprzyrodzone doświadczenia mistyków i świętych

Nadprzyrodzone doświadczenia mistyków i świętych

nasza cena: 33,21 zł
cena sugerowana: 36,90 zł
do schowka
do koszyka
więcej...
O KSIĘGARNI   |   KONTAKT   |   NOWOŚCI   |   BESTSELLERY   |   ZAPOWIEDZI   |   POLECAMY   |   WYPRZEDAŻ
opracowanie Prekursor